Algemene voorwaarden
Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen en aanbiedingen en overeenkomsten via de webshop Livomi.nl
Door een bestelling te plaatsen of een aanbieding te accepteren, gaat de consument akkoord met deze voorwaarden.
Afwijkingen van deze voorwaarden zijn alleen geldig wanneer deze schriftelijk zijn vastgelegd.
Livomi kan deze voorwaarden ten allen tijde wijzigen.
Het aanbod
Wanneer een aanbod tijdelijk geldig is of specifieke voorwaarden heeft, staat dit duidelijk aangegeven. Het aanbod omvat een volledige en precieze beschrijving van de producten, digitale content en/of diensten die worden aangeboden.
Deze beschrijving is gedetailleerd genoeg om de consument in staat te stellen een weloverwogen beoordeling van het aanbod te maken. Indien de ondernemer afbeeldingen gebruikt, moet deze getrouwe weergave zijn van de aangeboden producten, diensten en/of digitale content.
Duidelijke vergissingen of fouten in het aanbod verplichten de ondernemer niet. Verder bevat elk aanbod voldoende informatie zodat het voor de consument helder is welke rechten en plichten verbonden zijn aan het accepteren van het aanbod.
De overeenkomsten / aanbiedingen
Let op : Voor afgeprijsde producten gelden speciale voorwaarden.
Een overeenkomst wordt gesloten zodra de consument een aanbod accepteert en aan alle gestelde voorwaarden voldoet. Als een consument het aanbod elektronisch accepteert, zal de ondernemer direct bevestigen dat hij deze acceptatie heeft ontvangen. Als deze bevestiging uitblijft, kan de consument de overeenkomst nog annuleren.
Bij een elektrische overeenkomst neemt de ondernemer maatregelen om de gegevensuitwisseling veilig te houden en zorgt voor een veilige online omgeving. Als betalingen elektronisch gedaan kunnen worden, zorgt de ondernemer ook hier voor de nodige veiligheidsmaatregelen.
De ondernemer checkt binnen de wettelijke grenzen of de consument zijn betalingsverplichtingen kan nakomen en andere relevante informatie voor een verantwoord contract op afstand.
Als uit onderzoek blijkt dat het niet verstandig is om de overeenkomst aan te gaan, mag de ondernemer de bestelling weigeren of een speciale voorwaarden stellen.
De getoonde of verstrekte voorbeelden en modellen, evenals de beschrijvingen van kleuren, maten en andere details in onze brochures, promotiemateriaal, websites of sociale media zijn zo nauwkeurig mogelijk, maar zijn slechts indicatief. Je kunt hier geen rechten aan ontlenen, tenzij we schriftelijk anders zijn overeengekomen.
Door bij ons te bestellen, via onze website of per e-mail, ga je akkoord met een rechtsgeldige koopovereenkomst waarop betaling moet volgen.
Prijzen / verzendkosten / betaling / eigendomsvoorbehoud
De genoemde prijzen voor de producten en diensten zijn in euro’s en inclusief btw tenzij anders vermeld.
Voor leveringen binnen NL rekenen wij € 5,95 aan verzendkosten.
Voor leveringen naar België rekenen wij € 9,95 aan verzendkosten.
Voor consumenten uit andere landen hangen de verzendkosten af van het land en het orderbedrag. Livomi behoudt zich het recht voor deze kosten aan te passen volgens de actuele tarieven van onze leverancier ( DHL / Postnl of vergelijkbare pakketdiensten.
Livomi vraagt om vooruitbetaling ( online of per bankoverschrijving ).
Na het plaatsen van een bestelling ontvang je per e-mail het totaalbedrag, inclusief verzendkosten. Er worden geen extra kosten in rekening gebracht voor online bestellingen. Alle online artikelen blijven eigendom totdat de volledige betaling is voldaan.
Levering
Livomi verzendt alle bestellingen die voor 16.00 zijn besteld, dezelfde dag verzonden. ( maandag t/m vrijdag ).
Tijdens het plaatsen van een bestelling in het weekend of op feestdagen, verzenden wij de eerstvolgende werkdag.( maandag t/m vrijdag ).
Alle bestellingen worden naar het opgegeven adres verstuurd. Als er iets veranderd en we moeten hiervan afwijken laten we je dit per e-mail weten. Als je niet thuis bent wanneer het product wordt geleverd, kun je het ophalen bij een ( postpunt ) in de buurt. Als je het pakket niet binnen 3 weken ophaalt, sturen we het terug en krijg je je geld terug, min de verzendkosten.
Als we spreken over ‘ werkdagen ‘ bedoelen we alle dagen van maandag t/m vrijdag, behalve op officiële feestdagen.
De levertijd die we geven zijn een inschatting. Als we deze levertijden overschrijden kun je geen schadevergoeding vragen.Je kunt de koop niet ontbinden of andere verplichtingen niet nakomen.
Je bestelling moet uiterlijk binnen 30 dagen na plaatsing geleverd zijn. Als dit niet gebeurt, kun je de koop direct annuleren. Dit geldt niet als we iets anders hebben afgesproken, of als er sprake is van overmacht bij Livomi of bij derden die we inschakelen.
Livomi probeert je bestelling in één keer te leveren, maar soms leveren we in delen.
We proberen de informatie op onze website altijd zo actueel mogelijk te houden. Als een artikel toch niet leverbaar blijkt,nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.
Herroepingsrecht / retourneren / garantie
Nadat de consument de bestelde artikelen heeft ontvangen via onze webshop of per e-mail, heeft de consument een bedenktijd van 14 dagen.
Bij ontvangst moet de consument de artikelen controleren op eventuele fouten, gebreken of beschadigingen. Als er problemen zijn, moet dit binnen 24 uur na ontvangst per e-mail aan ons worden vermeld.
Als de consument niet tevreden is, kan deze binnen 14 dagen na ontvangst van de artikelen aangeven dat hij/zij ze wil retourneren. Hiervoor kan het ‘ formulier voor herroeping ‘ worden gebruikt, beschikbaar op onze website. De consument kan ook het herroepingsrecht inroepen door een duidelijke verklaring. De consument stuurt het te retourneren artikel met pakbon binnen 14 dagen na het indienen van het formulier of de verklaring naar Loft Mode. De kosten voor de retourzending zijn voor de consument.
Het herroepingsrecht geldt niet voor ‘ hygiënische ‘ producten.
Als er een deel van de bestelling wordt gehouden, wordt alleen het aankoopbedrag van de geretourneerde artikelen terugbetaald, niet de verzendkosten.
Wij zullen binnen 14 dagen na ontvangst van de geretourneerde artikelen de bank of creditcardmaatschappij die is gebruikt bij de oorspronkelijke bestelling opdracht geven om het betaalde bedrag terug te storten.
Het risico en de bewijslast voor het correct en tijdig gebruik van het herroepingsrecht liggen bij de consument. Het geretourneerde artikel moet met alle toebehoren en ( indien mogelijk ) in de originele staat en verpakking aan ons worden geretourneerd. Beschadigingen die niet nodig zijn om het product te bekijken, kunnen worden doorberekend. Zorg ervoor dat het product goed verpakt is bij retourenring.
Consument heeft recht op een degelijk product dat aan een redelijke verwachting voldoet. Als er een probleem is met de kwaliteit van het product, zullen wij dit zo snel mogelijk oplossen.
Garantie en het herroepingsrecht vervallen als het artikel is gedragen, gewassen, als de consument zelf schade heeft veroorzaakt of geprobeerd heeft dit zelf te herstellen, als labels of accessoires ontbreken, als de gebruiksaanwijzingen niet zijn opgevolgd, of als het artikel volgens specifieke wensen van de consument is gemaakt.
Overmacht
Als er sprake is van overmacht, heeft Livomi het recht om naar eigen keuze de uitvoering van een bestelling uit te stellen of de overeenkomst te beëindigen zonder tussenkomst van de rechter. Livomi zal dit schriftelijk laten weten en is dan niet verplicht tot schadevergoeding, tenzij het in de gegeven omstandigheden onredelijk zou zijn om dit te doen.
Overmacht betekent elke situatie waarin Livomi niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor een tekortkoming. Dit kan komen door omstandigheden buiten hun schuld, die niet volgens de wet, overeenkomst of normale gang van zaken aan het kunnen worden toegerekend.
Aansprakelijkheid
Livomi is niet verantwoordelijk voor indirecte schade. Livomi zal alleen een beroep doen op deze uitsluiting voor aansprakelijkheid als dit wettelijk is toegestaan.
Klachtenregeling
De ondernemer beschikt over voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Livomi, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
De ondernemer reageert op klachten binnen 14 dagen na ontvangst. Als het langer duurt om je klacht af te handelen, krijg je binnen 14 dagen een ontvangstbevestiging en een indicatie van wanneer je een volledig antwoord kunt verwachten.
Indien de klacht niet binnen een redelijke termijn dan wel binnen 3 maanden na het indienen van de klacht in onderling overleg kan worden opgelost, ontstaat een geschil dat vatbaar is voor geschillenregeling.
Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.